Fritidsordning 4.-6.klasse

Vognfjederen

Lukkedage:

FC Vognfjederen har lukket hele juli måned, fredagen efter Kr. Himmelfartsdag, Grundlovsdag og mellem jul og nytår.

Beskrivelse:

Fritidscenteret Vognfjederen er beliggende i Dyssegård og Munkegård skoledistrikt.

I dag har vi en fritidsklub for 4. og 5. klasse. Derudover har vi en juniorklub for 6. klasse

Fritidscenteret benytter både adressen Bækkebo 4 B samt Lyngbyvej 270 (tidligere FC Olympia).

Vi rummer forskelligheden i vores daglige arbejde, hvor vi målrettet, differentieret, tilpasset og bevidst arbejder med barnet i centrum, fordi alle børn er forskellige.

På Vognfjederen betyder det, at vi har lige forpligtigende fællesskaber, hvor vi træner empati og forståelse for forskellighederne, vi skaber mulighed for at turde indgå i nye fællesskaber, for at skabe relationer på tværs af årgange og skoler. Vi har fokus på opførsel og sprog som grundlag for den sociale dannelse. At kunne indgå i positive og respektfulde sociale relationer børnene i mellem og mellem børn og voksne er omdrejningspunktet for vores pædagogiske arbejde både på værkstederne, i vores aktiviteter og i det hele taget.

På Vognfjederen har vi en del traditioner:

• Fastelavnsfest
  • Halloweenfest
  • Spilleaftner (Magic, brætspil og computer)
  • Juleoppyntning
  • Fester for medlemmer
  • Sommerfest for hele familien
  • Overnatninger
  • Påske- og julefrokost med medlemmerne
  • Kolonier (Vilde vulkaner, i efterårsferien, i vinterferien og i den første uge af sommerferien)