Skolepatrulje

På Dyssegårdsskolen har vi en Skolepatrulje, der hver morgen hjælper til med at gøre skolevejen sikker for elever og forældre.

Dyssegårdsskolens Skolepatrulje består af 20 elever, primært fra 7. klasse, der passer vagten i hold à 2 personer.
Eleverne er skolepatruljer et halvt år ad gangen og er således vikarer for de andre elever det andet halvår.

Som tak for hjælpen inviteres SP-eleverne med til den årlige Skolepatruljefest i Kildeskovshallen i februar, hvor alle kommunens Skolepatruljeelever deltager. Festen afholdes af Gentofte Kommune, Nordsjællands Politi og Rådet for Sikker Trafik i samarbejde, og ud over festen, udloddes der hvert år en række sponsorfinansierede præmier til eleverne.
Herudover inviteres SP-eleverne med til den årlige SP-dag i TIVOLI i slutningen af april. Her tager vi sammen til TIVOLI, hvor eleverne får entré, turpas samt en madbillet.