Uddannelsesvejleder

Barselsvikar: Julie Hansen, kan kontaktes på 21 38 50 29 eller mail jlhn@gentofte.dk

Julie vil være på skolen hver torsdag formiddag eller efter aftale.

UU - Ungdommens Uddannelsesvejledning

UU-Gentofte varetager uddannelsesvejledningen i Gentofte Kommune. UU-Gentofte vejleder grundskoleelever fra 7. til 10. klasse samt unge mellem 15 og 24 år, der har forladt grundskolen, men ikke har påbegyndt eller gennemført en ungdomsuddannelse.

Alle unge i Gentofte Kommune vil få tilbud om individuel vejledning. Dog har UU-Gentofte har særligt fokus på at vejlede de elever og unge, der har udfordringer med at påbegynde eller gennemføre en ungdomsuddannelse.

Når elever forlader grundskolen, har de stadigvæk mulighed for at få vejledning, indtil de fylder 25 år, så længe de ikke har gennemført en ungdomsuddannelse.

I kan finde information om ansøgning, regler og ungdomsuddannelser på uddannelsesguiden www.ug.dk.

UU-Gentoftes vejleder på Dyssegårdsskolen, Marie Bjørg Møller (på barsel) , kan kontaktes via Aula, på tlf. 21 38 50 29 eller mail mbml@gentofte.dk. Marie er tilgængelig på skolen hver torsdag kl. 8 - 11.30 eller efter aftale.

Marie Bjørg Møller

UU-Gentofte

Relevante hjemmesider:

- Gentofte Kommunes side om UU-Gentofte. Du kan læse mere om UU-Gentofte her.

- Ungdomsskolens side om afdelingen UU-Gentofte. Du kan læse mere om Ungdomsskolen her.

www.efterskole.dkInformation om alle efterskoler i Danmark.

www.genvej.nuInformation om ungdomsuddannelser i Region Hovedstaden.

www.ug.dkUddannelsesguiden - information om uddannelser og jobs i Danmark samt eVejledning