Skolebestyrelsesvalg 2024

”Bliv en aktiv del af vores skole: Vær med i skolebestyrelsen!

I foråret 2024 afholdes der skolebestyrelsesvalg på skolen. Den nye skolebestyrelse tiltræder 1. august. Som forælder på skolen har du mulighed for at stille op som forældrerepræsentant.

Som forældrerepræsentant i skolebestyrelsen kan du påvirke vigtige beslutninger i forhold til skolens værdier, gældende ordensregler, elevernes trivsel, kvalitet i undervisningen, samarbejdet mellem hjem og skole, skolens budget og meget mere. Vi håber, at du vil overveje at melde dig som kandidat og bidrage til at gøre vores skole endnu bedre.

Hvis du er interesseret i at læse mere om skolebestyrelsesvalget, kan du læse herom i vedlagte tidsplan og procedure.

Hvis du ønsker at stille op til skolebestyrelsesvalget, skal du melde dit kandidatur til skoleleder via Aula, via mail eller ved at aflevere en skriftlig besked på skolens kontor senest den 29. april 2024. Hvis der ikke er flere opstillede kandidater, end der skal vælges til bestyrelsen (inkl. suppleanter), er der fredsvalg. Hvis der er flere opstillede kandidater, end der skal vælges til bestyrelsen, skal der afholdes afstemningsvalg. Kandidaterne skal i så fald aflevere en valgtekst inkl. info om hvem de er forældre til og et pasfoto af sig selv til skolens kontor.”